Ron Paul – Nie potrzebujemy większości

Ten krótki tekst stanowi rozdział artykułu Rona Paula „Why I Have Hope”

Autor: Ron Paul
Źródło: mises.org
Tłumaczenie: Bartek Dziewa

Kiedy myślimy o całej tej pracy, która pozostaje do wykonania, ważne jest, abyśmy pamiętali, że nie potrzebujemy poparcia większości. Jeśli czekasz, aż 51% populacji powie: „jestem libertarianinem i podzielam wszystkie twoje poglądy”, zwariujesz. Do sukcesu potrzeba nam intelektualnego przywództwa w kraju, które pozwoli nam wpłynąć na rząd oraz całe społeczeństwo.

W ten sposób osiągamy postęp. Na razie wystarczy nam 7 lub 8 procent populacji kraju, które wywrze pożądany wpływ. Tak było podczas amerykańskiej rewolucji i tak samo jest dziś. Jesteś częścią tych ośmiu procent.

Jest wiele do zrobienia i zaangażować można się na różne sposoby. Ludzie często pytają mnie: „co chcesz, żebym zrobił”. Odpowiadam: „rób to, co chcesz”.

Nie ma jednej drogi. Niektórzy mogą użyć systemu politycznego, inni całkowicie skupić się na edukacji. Lew Rockwell założył Mises Institute, ale to, co ty zrobisz dla sprawy wolności, to twoja osobista sprawa – i powinieneś znaleźć to, co według ciebie ma sens.

Nie jesteś również w stanie poznać wszystkich pozytywnych efektów swojej pracy. Ja z pewnością nie mogłem przez lata wiedzieć o inspiracji, jaką moja działalność stanowiła dla młodych Afrykanów, których spotkałem niedawno na lotnisku. Ty też nie znasz wszystkich efektów swojej pracy.

Skomentuj

